Gdzie wkleić kod śledzenia Google Analytics w WordPress – jaka wtyczka?
Po założeniu konta w Google Analytics wielu z Was z pewnością zastanawia się co dalej? Jak sprawić, żeby statystyki wejść na Waszą stronę pojawiały się w tym narzędziu? Wystarczy pobrać kod śledzenia i umieścić go w kodzie strony. Po przeczytaniu artykułu sprawa na pewno się rozjaśni. Zapraszam do lektury.
Kiedy piszę ten artykuł można korzystać zarówno z nowej wersji Google Analytics 4 jak i starszej Google Universal Analytics. Jednakże z racji, że od lipca 2023 roku Universal Analytics nie będzie już obsługiwany skupię się w instrukcji na nowej wersji.
Przejdź do sekcji Ustawienia znajdującej się w lewym dolnym rogu (kołą zębate). Następnie przejdź do Strumienie danych:
Jeśli nie utworzyłeś jeszcze Strumienia danych musisz go w tym miejscu dodać. Po dodaniu strumienia kliknij strzałkę jak na screenie poniżej:
Pobierz identyfikator pomiaru zaczynający się od “G-”:
Ten kod trzeba umieścić w kodzie strony internetowej. Tutaj z pomocą przychodzą wtyczki do WordPressa, które pozwolą dodać kod bez potrzeby bezpośredniej ingerencji w kod z Twojej strony.
Pixel Your Site – wtyczka do WordPress
Z tej wtyczki najczęściej korzystam na stronach klientów ze względu na jej wiele zastosowań. Choć nazwa sugeruje, że służy do dodania Pixela, to umożliwia także dodanie kodu Google Analytics.
Aby dodać wtyczkę przejdź do Wtyczki → Dodaj nową i wpisz Pixel Your Site, a następnie kliknij Zainstaluj:
Po zainstalowaniu wtyczki pamiętaj także o jej włączeniu.
Gdy wtyczka będzie już zainstalowana i włączona pojawi się w menu po lewej stronie. Przejdź do PixelYourSite → Dashboard:
Dodaj kod w odpowiednie miejsce – zaznaczone na czerwono:
W celu weryfikacji czy połączenie z Google Analytics działa poprawnie wejdź na swoją stronę internetową, a w kolejnej zakładce otwórz narzędzie Google Analytics → Raporty → Czas rzeczywisty i sprawdź czy wyświetla się co najmniej jeden użytkownik w ciągu 30 minut. Pamiętaj, że od momentu dodania kodu do odczytania pierwszych danych może minąć kilka bądź kilkanaście godzin, więc sprawdź to najlepiej kolejnego dnia.
Jeśli na jakimś etapie integracji z Google Analytics napotkasz problem, zawsze możesz się do mnie zgłosić. Narzędzie, tak jak wspominałem, jest przydatne w analizie ruchu na stronie i pomocne w wybraniu odpowiednich działań marketingowych.