Jak założyć konto Google Analytics
Dla przypomnienia – Google Analytics jest narzędziem służącym do zbierania informacji o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę internetową. W artykule pokażę jak zacząć przygodę z Google Analytics. Pierwszym krokiem do korzystania z narzędzia jest utworzenie konta.
Wchodzimy na stronę analytics.google.com:
Jeśli nie jesteś zalogowany do konta Google, zostaniesz przekierowany do okienka z logowaniem, z kolei jeśli nie posiadasz jeszcze konta Google możesz je w tym miejscu założyć. Do korzystania z Google Analytics niezbędne jest darmowe konto Google.
Po zalogowaniu zostaniesz przeprowadzony przez 3 kroki: Zakładanie konta, Konfigurację usługi oraz Informacje o Twoje firmie.
- Zakładanie konta – w tym kroku uzupełniasz Nazwę konta, np. nazwę Twojej firmy, adres strony, swoje imię i nazwisko.
Domyślnie Google Analytics proponuje takie ustawienia udostępniania danych na koncie, jeśli chcesz oczywiście możesz dokonać modyfikacji w zgodach:
- Konfiguracja usługi – w tym kroku wpisujesz nazwę usługi, może to być adres strony internetowej lub nazwa firmy z informacją, że chodzi o stronę internetową, np. EATNET – strona internetowa. Na jednym koncie możesz dodać wiele usług, dlatego nazwa musi jednoznacznie wskazywać o którą usługę chodzi. Oprócz tego w tym kroku należy ustawić strefę czasową oraz walutę.
- Informacje o Twoje firmie – kategoria branży, wielkość firmy oraz do czego zamierzasz wykorzystywać Google Analytics w swojej firmie.
Po uzupełnieniu wszystkich informacji klikamy “Utwórz”:
Ostatnim krokiem do utworzenia konta jest akceptacja warunków korzystania z usługi Google Analytics. Pamiętaj, żeby na liście krajów wybrać Polska.
Konto zostało utworzone, pojawi się jeszcze okienko odnośnie ustawień powiadomień mailowych z informacjami na temat Google Analytics. O kluczowych zmianach w funkcjonowaniu usługi i tak zostaniesz poinformowany, ale warto także na bieżąco otrzymywać informacje o nowościach – wedle uznania.
Jeśli masz chwilkę, to warto przejść przez krótką prezentację usługi, dowiesz się z niej gdzie znajdują się najbardziej przydatne funkcje:
Jaki jest kolejny krok we wdrażaniu Google Analytics?
Aby móc korzystać z analiz Google Analytics konieczne jest umieszczenie na swojej stronie tak zwanego kodu śledzącego. Tutaj opisuję jak zrobić to samodzielnie → Gdzie wkleić kod śledzenia Google Analytics w WordPress – jaka wtyczka?
Gdzie wkleić kod śledzenia WordPress i Google Analytics – jaka wtyczka?
Klienci często pytają mnie czy mogę dodać ten kod na ich stronie, czy mogę dokonać analizy danych zbieranych przez Google Analytics albo czy mogę dodatkowo skonfigurować narzędzie. Poniżej pokażę jeszcze jak udostępnić konto, jeśli potrzebujemy czyjejś pomocy we wdrożeniu Google Analytics:
- Po zalogowaniu do konta Google Analytics trzeba przejść do zakładki Administracja:
- Potem wybieramy Zarządzanie dostępem do konta:
- Następnie klikamy przycisk Dodaj:
- Wybieramy Dodaj użytkowników.
- Następnie należy wprowadzić adres mailowy osoby, którą chcemy dodać i wybrać uprawnienia – może być Edytor:
- Na końcu klikamy Dodaj.